ITIL®4 Foundation – akredytowane szkolenie z egzaminem
Kategoria: Szkolenia Akredytowane
Certyfikaty: ITIL®4 Foundation
Dostępne terminy
brak terminuWytyczne ITIL®4 pomagają organizacjom i osobom indywidualnym w uzyskaniu optymalnej wartości z IT i usług cyfrowych. Zapewnia usługodawcy jasny model zdolności, dostosowując go do strategii biznesowej i potrzeb klientów. Struktura najlepszych praktyk ITIL® zapewnia wspólny język i narzędzia wspomagające współpracę w zespołach IT, aby zapewnić wartość w całej firmie. ITIL® to globalny standard najlepszych praktyk IT, używany na całym świecie przez miliony praktyków.
ITIL® 4uaktualnia ITIL®4, zmieniając wiele ustalonych praktyk ITSM w szerszym kontekście doświadczeń klienta (CX), strumieni wartości i transformacji cyfrowej. Obejmuje nowe sposoby pracy, takie jak Lean, Agile, DevOps. ITIL®4 zawiera wskazówki, których organizacje potrzebują, aby sprostać nowym wyzwaniom związanym z zarządzaniem usługami i wykorzystaniem potencjału nowoczesnych technologii. Zapewnia także elastyczny, skoordynowany i zintegrowany system do efektywnego nadzoru i zarządzania usługami IT.
ITIL®4 Foundation

Trenerzy i prowadzący
O szkoleniu
Korzyści
- ITIL® 4 pomoże firmom przejść przez nową erę technologiczną, powszechnie znaną jako czwarta rewolucja przemysłowa. Szybkość obecnych przełomów zakłóca prawie każdą branżę w skali globalnej. Czwarta rewolucja przemysłowa jest naznaczona pojawiającą się technologią w takich dziedzinach, jak robotyka, sztuczna inteligencja, nanotechnologia, obliczenia kwantowe, biotechnologia, Internet rzeczy (IoT), drukowanie 3D, pojazdy autonomiczne i wiele innych.
- ITIL® 4 zapewni praktyczną i elastyczną podstawę do wspierania organizacji w ich podróży do nowego świata cyfrowej transformacji, pomagając im dostosować zasoby ludzkie, cyfrowe i fizyczne do konkurowania w nowoczesnym, złożonym krajobrazie.
- Kontekst ITIL®4, wraz z wydaniem ITIL® 4, jest teraz znacznie szerszy, z naciskiem na świat biznesu i technologii, jak to działa dzisiaj i jak będzie działać w przyszłości dzięki Agile, DevOps i transformacji cyfrowej.
- ITIL® 4 będzie znacznie bardziej przydatny dla twórców oprogramowania, praktyków zarządzania usługami i przedsiębiorstw poprzez promowanie holistycznego spojrzenia na dostarczanie produktów i usług. Począwszy od poziomu podstawowego, ITIL® 4 podkreśla znaczenie współpracy, przejrzystości, automatyzacji i pracy holistycznej.
- ITIL® 4 zachowuje wiele kluczowych elementów, które sprawiają, że ITIL®4 jest obecnie tak cenny dla osób i organizacji. Zmiana jest stanem ciągłym, a organizacje starają się przez nią nawigować. ITIL® 4 to najlepsza praktyka wspierająca organizacje w nawigowaniu po tej ciągłej zmianie.
- ITIL® 4 to kolejna iteracja, która łączy w sobie wszystkie najlepsze cechy ITIL®4 i rozszerza operacje IT i usługi wynosząc je na nowy poziom. Odchodząc od tradycyjnego dostarczania opartego na procesach, ITIL® 4 wspiera szybsze dostarczanie oparte na jakości i wartości dla ludzi i organizacji.
Adresaci szkolenia
- osoby zainteresowane rozpoczęciem kariery w obszarze zarządzania usługami informatycznymi,
- członkowie zespołów świadczących usługi IT (utrzymanie, wsparcie, rozwój aplikacji i infrastruktury techniczne)
- menadżerowie ITSM i osoby pragnące się rozwijać w kierunku zarządzania usługami informatycznymi,
- ·osoby zainteresowane uzyskaniem certyfikatu ITIL® 4 Foundation,
- posiadacze starszych certyfikatów ITIL®, pragnący uaktualnić wiedzę.
Harmonogram
1. Wprowadzenie do szkolenia.
2. Wprowadzenie do ITIL®4.
3. Podstawowe pojęcia zarządzania usługami
4. Cztery wymiary zarządzania usługami
5. System wartości usług ITIL®4 (SVS)
6. Łańcuch wartości usług
7. Generalne praktyki zarządzania
- Zarządzanie architekturą
- Ciągłe doskonalenie
- Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
- Zarządzanie wiedzą
- Pomiar i raportowanie
- Zarządzanie zmianami organizacyjnymi
- Zarządzanie portfelem
- Zarządzanie projektem
- Zarządzanie relacjami
- Zarządzanie ryzykiem
- Zarządzanie finansowe usługami
- Zarządzanie strategią
- Zarządzanie dostawcami
- Zarządzanie kadrami
8. Praktyki zarządzania usługami
- Zarządzanie dostępnością
- Analiza biznesowa
- Zarządzanie potencjałem wykonawczym i wydajnością
- Umożliwianie zmian
- Zarządzanie incydentami
- Zarządzanie zasobami IT
- Monitorowanie i zarządzanie zdarzeniami
- Zarządzania problemami
- Zarządzanie wydaniami
- Zarządzanie katalogiem usług
- Zarządzanie konfiguracją usług
- Zarządzanie ciągłością (świadczenia) usług
- Projektowanie usług
- Service desk
- Zarządzanie poziomem świadczenia
- Zarządzanie wnioskami o usługi
- Walidacja i testowanie usług
9. Techniczne praktyki zarządzania
- Zarządzanie wdrażaniem
- Zarządzanie infrastrukturą i platformami
- Programowanie i zarządzanie oprogramowaniem
Egzamin (OBOWIĄZKOWA CZĘŚĆ SZKOLENIA!)
Od 1 lutego 2022r. egzaminy są realizowane jedynie w formie online.
Uczestnik otrzymuje Voucher który, po zakończonym szkoleniu, umożliwia zapisanie się na egzamin. Voucher jest ważny przez 6 miesięcy.
Vouchery na egzaminy na poziomie Foundation są udostępniane razem z ebookiem.
Egzamin jest prowadzony online przy użyciu dedykowanej aplikacji ExamShield. Podczas egzaminu jest obecny Proctor – osoba, która obserwuje przebieg egzaminu przez kamerkę. Egzamin odbywa się przy zamkniętych książkach (nie można korzystać z jakichkolwiek pomocy dydaktycznych) – uczestnik ma obowiązek pokazania za pomocą kamerki pomieszczenia, w którym będzie zdawał egzamin.
Egzamin odbywa się przy zamkniętych książkach (nie można korzystać z jakichkolwiek pomocy dydaktycznych). Polega na udzieleniu odpowiedzi na 40 pytań poprzez wybór jednej odpowiedzi.
Czas trwania: 60 minut
Próg zaliczeniowy: 26 punktów (65%)
Język: polski oraz angielski
Po zdaniu egzaminu uzyskuje się międzynarodowy certyfikat na poziomie Foundation. Ważność 3 lata.