Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli "ProcessTeam" Zobacz więcej informacji >>
+48 22 350 50 04 email: biuro@processteam.pl

ITIL®4 Foundation

Kategoria:

Dostępne terminy

brak terminu brak terminu brak terminu
2021-11-27 - 2021-11-28

Wytyczne ITIL® pomagają organizacjom i osobom indywidualnym w uzyskaniu optymalnej wartości z IT i usług cyfrowych. Zapewnia usługodawcy jasny model zdolności, dostosowując go do strategii biznesowej i potrzeb klientów. Struktura najlepszych praktyk ITIL® zapewnia wspólny język i narzędzia wspomagające współpracę w zespołach IT, aby zapewnić wartość w całej firmie. ITIL® to globalny standard najlepszych praktyk IT, używany na całym świecie przez miliony praktyków.

ITIL® 4 uaktualnia ITIL®, zmieniając wiele ustalonych praktyk ITSM w szerszym kontekście doświadczeń klienta (CX), strumieni wartości i transformacji cyfrowej. Obejmuje nowe sposoby pracy, takie jak Lean, Agile, DevOps. ITIL® 4 zawiera wskazówki, których organizacje potrzebują, aby sprostać nowym wyzwaniom związanym z zarządzaniem usługami i wykorzystaniem potencjału nowoczesnych technologii. Zapewnia także elastyczny, skoordynowany i zintegrowany system do efektywnego nadzoru i zarządzania usługami IT.

CZAS TRWANIA: 2dni

Korzyści

  • ITIL® 4 pomoże firmom przejść przez nową erę technologiczną, powszechnie znaną jako czwarta rewolucja przemysłowa. Szybkość obecnych przełomów zakłóca prawie każdą branżę w skali globalnej. Czwarta rewolucja przemysłowa jest naznaczona pojawiającą się technologią w takich dziedzinach, jak robotyka, sztuczna inteligencja, nanotechnologia, obliczenia kwantowe, biotechnologia, Internet rzeczy (IoT), drukowanie 3D, pojazdy autonomiczne i wiele innych.
  • ITIL® 4 zapewni praktyczną i elastyczną podstawę do wspierania organizacji w ich podróży do nowego świata cyfrowej transformacji, pomagając im dostosować zasoby ludzkie, cyfrowe i fizyczne do konkurowania w nowoczesnym, złożonym krajobrazie.
  • Kontekst ITIL®, wraz z wydaniem ITIL® 4, jest teraz znacznie szerszy, z naciskiem na świat biznesu i technologii, jak to działa dzisiaj i jak będzie działać w przyszłości dzięki Agile, DevOps i transformacji cyfrowej.
  • ITIL® 4 będzie znacznie bardziej przydatny dla twórców oprogramowania, praktyków zarządzania usługami i przedsiębiorstw poprzez promowanie holistycznego spojrzenia na dostarczanie produktów i usług. Począwszy od poziomu podstawowego, ITIL® 4 podkreśla znaczenie współpracy, przejrzystości, automatyzacji i pracy holistycznej.
  • ITIL® 4 zachowuje wiele kluczowych elementów, które sprawiają, że ITIL® jest obecnie tak cenny dla osób i organizacji. Zmiana jest stanem ciągłym, a organizacje starają się przez nią nawigować. ITIL® 4 to najlepsza praktyka wspierająca organizacje w nawigowaniu po tej ciągłej zmianie.
  • ITIL® 4 to kolejna iteracja, która łączy w sobie wszystkie najlepsze cechy ITIL® i rozszerza operacje IT i usługi wynosząc je na nowy poziom. Odchodząc od tradycyjnego dostarczania opartego na procesach, ITIL® 4 wspiera szybsze dostarczanie oparte na jakości i wartości dla ludzi i organizacji.

Adresaci szkolenia

  •  osoby zainteresowane rozpoczęciem kariery w obszarze zarządzania usługami informatycznymi,
  •  członkowie zespołów świadczących usługi IT (utrzymanie, wsparcie, rozwój aplikacji i infrastruktury techniczne)
  •  menadżerowie ITSM i osoby pragnące się rozwijać w kierunku zarządzania usługami informatycznymi,
  • ·osoby zainteresowane uzyskaniem certyfikatu ITIL® 4 Foundation,
  •  posiadacze starszych certyfikatów ITIL®, pragnący uaktualnić wiedzę.

Harmonogram

1. Wprowadzenie do szkolenia.

2. Wprowadzenie do ITIL®.

3. Podstawowe pojęcia zarządzania usługami

4. Cztery wymiary zarządzania usługami

5. System wartości usług ITIL® (SVS)

6. Łańcuch wartości usług

7. Generalne praktyki zarządzania

  • Zarządzanie architekturą
  • Ciągłe doskonalenie
  • Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
  • Zarządzanie wiedzą
  • Pomiar i raportowanie
  • Zarządzanie zmianami organizacyjnymi
  • Zarządzanie portfelem
  • Zarządzanie projektem
  • Zarządzanie relacjami
  • Zarządzanie ryzykiem
  • Zarządzanie finansowe usługami
  • Zarządzanie strategią
  • Zarządzanie dostawcami
  • Zarządzanie kadrami

8. Praktyki zarządzania usługami

  • Zarządzanie dostępnością
  • Analiza biznesowa
  • Zarządzanie potencjałem wykonawczym i wydajnością
  • Umożliwianie zmian
  • Zarządzanie incydentami
  • Zarządzanie zasobami IT
  • Monitorowanie i zarządzanie zdarzeniami
  • Zarządzania problemami
  • Zarządzanie wydaniami
  • Zarządzanie katalogiem usług
  • Zarządzanie konfiguracją usług
  • Zarządzanie ciągłością (świadczenia) usług
  • Projektowanie usług
  • Service desk
  • Zarządzanie poziomem świadczenia
  • Zarządzanie wnioskami o usługi
  • Walidacja i testowanie usług

9. Techniczne praktyki zarządzania

  • Zarządzanie wdrażaniem
  • Zarządzanie infrastrukturą i platformami
  • Programowanie i zarządzanie oprogramowaniem

Egzamin (OBOWIĄZKOWA CZĘŚĆ SZKOLENIA!)

Egzamin odbywa się przy zamkniętych książkach (nie można korzystać z jakichkolwiek pomocy dydaktycznych). Polega na udzieleniu odpowiedzi na 40 pytań poprzez wybór jednej odpowiedzi.

Czas trwania: 60 minut

Próg zaliczeniowy: 26 punktów (65%)

Język: polski oraz angielski

Po zdaniu egzaminu uzyskuje się międzynarodowy certyfikat na poziomie Foundation. Wydawany certyfikat jest bezterminowy.

Dostępne terminy

brak terminu brak terminu brak terminu
2021-11-27 - 2021-11-28