+48 22 323 55 01 email: biuro@processteam.pl

Podstawy zarządzania projektami

Kategoria:

Dostępne terminy

brak terminu

Szkolenie ma na celu wprowadzenie uczestników w tematykę zarządzania projektami oraz ma uporządkować wiedzę u tych, którzy chcą zwiększyć skuteczność zarządzania poprzez zdobycie kompleksowej wiedzy w zakresie ustrukturyzowanego podejścia do przedsięwzięcia. Program szkolenia uwzględnia kompilację metodyk: PRINCE2, PMBoK, IPMA oraz elementów podejścia agile (zwinnego). Przeznaczony jest dla praktyków biznesu, którzy w swojej pracy realizują wszelkiego rodzaju projekty. Koncentruje się na efektywnych modelach i technikach, prowadząc uczestników krok po kroku przez cykl życia projektu z wykorzystaniem autentycznych szablonów dokumentów projektowych. Oprócz wykładu w trakcie szkolenia uczestnicy wykonują ćwiczenia, które pozwalają na praktyczne przetrenowanie i lepsze przyswojenie kluczowych aspektów prezentowanej materii.

Szkolenie wykorzystuje autorskie materiały najwyższej jakości, obejmujące prezentacje, ćwiczenia oraz studium przypadku.

CZAS TRWANIA: 2 dni

Korzyści

Korzyści dla uczestnika:

  • uzyskanie szerokiej wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania projektami tj. planowania, delegowania, monitorowania i kontrolowania;
  • poznanie kluczowych zasad metodycznego podejścia do zarządzania przedsięwzięciami;
  • nauczenie się procesowego podejścia do zarządzania projektami.

Korzyści dla organizacji:

  • wzmocnienie świadomości członków organizacji w zakresie stosowania ustrukturyzowanego podejścia do zarządzania zmianą biznesową,
  • zbudowanie potencjału zwiększającego skuteczność zarządczą w realizowanych przez organizację projektach.

Adresaci szkolenia

  • Osoby, które od niedawna kierują projektami.
  • Osoby, które chcą poznać i zrozumieć zasady prowadzenia projektu.
  • Kierownicy projektów, którzy potrzebują ustrukturyzowania lub odświeżenia swojej wiedzy w obszarze zarządzania projektami.
  • Kierownicy zespołów oraz członkowie zespołów projektowych.
  • Pracownicy biur projektów.
  • Osoby planujące zawodowo zająć się zarządzaniem projektami.

Harmonogram

  1. Co to jest projekt i zarządzanie projektami?
  2. Przegląd wybranych metodyk zarządzania projektami.
  3. Pryncypia zarządzania projektami.
  4. Model procesowy.
  5. Procesy przygotowawcze.
  6. Zespół zarządzania projektem.
  7. Zarządzanie doświadczenia w projekcie.
  8. Opisywanie produktów projektu.
  9. Określenie zasadności biznesowej projektu.
  10. Planowanie projektu.
  11. Technika planowania opartego na produktach.
  12. Diagram Struktury Produktów.
  13. Diagram Następstwa Produktów.
  14. Szacowanie zasobów.
  15. Harmonogramowanie w projekcie.
  16. Zarządzanie ryzykiem w projekcie.
  17. Podejście do zarządzania zagadnieniami projektowymi.
  18. Zarządzanie interesariuszami.
  19. Plan Komunikacji.
  20. Dokumentacja Inicjowania Projektu.
  21. Zarządzanie strategiczne w projekcie.
  22. Procesy realizacji projektu,
  23. Struktura raportów.
  24. Obsługa zmian i zarządzanie sytuacjami nadzwyczajnymi.
  25. Zamykanie etapu w projekcie.
  26. Proces Zamykania Projektu.

Dostępne terminy

brak terminu