Budowanie i zarządzanie zespołem
Kategoria: Szkolenia managerskie
Dostępne terminy
brak terminuZarządzanie zespołem rozpoczyna się już od procesu rekrutacji i dobrania właściwych pracowników – zarówno pod kątem merytorycznym jak i osobowościowym. Odpowiednie techniki rekrutacji a następnie przywództwa w grupie, pozwolą na osiąganie wyznaczonych celów, zwiększenie efektywności oraz ciągły rozwój firmy. Szkolenie pozwoli poznać zasady funkcjonowania zespołu, udoskonalić umiejętności współpracy i skutecznej komunikacji, przybliży fazy rozwoju, a także niezbędne funkcje oraz skuteczne style dobrego lidera.
O szkoleniu
Korzyści
- Poznanie zasad efektywnej pracy w zespole i podziału ról w grupie (z uwzględnieniem mocnych stron).
- Zdobycie wiedzy w dziedzinie formowania się zespołów za pomocą różnych metod i technik.
- Doskonalenie zdolności współpracy oraz skutecznej komunikacji.
- Stworzenie twórczego nastroju do realizacji wyznaczonych celów i projektów.
- Wypracowanie odpowiedniego stylu zarządzania wpływające na rozwój firmy.
- Zwiększenie efektywności kierowania zespołem, co pozwoli na osiąganie celów (wyników) wyznaczonych przez firmę.
Harmonogram
- Zasady funkcjonowania zespołu.
- Etapy formowania się zespołu.
- Fazy rozwoju grupy szkoleniowej.
- Zespół efektywny – definicja i znaczenie.
- Techniki pozwalające podnieść efektywność zespołu.
- Dobry i zły zespół.
- Określenie ról w zespole według Belbina.
- Role zakłócające proces grupowy.
- Przywództwo.
- Cztery poziomy rozwoju pracownika.
- Cztery style przywództwa.
- Funkcje menedżera w zespole.
- Czternaście funkcji lidera.
- Zarządzanie zespołem jako proces dynamiczny.
- Ocena pracowników.
- Zasady przekazywania celów do realizacji.
- Rozmowa planująca.
- Role zakłócające proces grupowy.
- Pochwała.
- Rozmowa korygująca.
- Rozmowa rozwojowa.
- Motywująca komunikacja.
- Przekazywanie informacji zwrotnej – style zachowań.
- Zasady przekazywania informacji zwrotnej.
- Studium przypadku.