
ITIL® Foundation
Kategoria: Szkolenia Akredytowane
Certyfikaty: ITIL® Foundation
Dostępne terminy
ITIL® jest źródłem najlepszej praktyki w zarządzaniu usługami. Wdrażany z sukcesem na całym świecie od ponad 20 lat. W ciągu tego czasu ewoluował, od wyspecjalizowanego zestawu tematów związanych z zarządzaniem usługami, do frameworku opartego na procesie, który obejmuje szerszy, całościowy cykl życia usługi.
Poziom Foundation jest wstępnym poziomem certyfikacji ITIL®, który oferuje podstawową znajomość kluczowych elementów, koncepcji i terminologii wykorzystywanych w cyklu życia usługi ITIL® z uwzględnieniem powiązań pomiędzy etapami cyklu życia usługi, procesami i ich wkładu do praktyk zarządzania usługami.
ITIL® Foundation

O szkoleniu
Korzyści
ITIL® jest skuteczny, ponieważ opisuje praktyki pozwalające organizacjom:
- Dostarczać wartość dla klientów poprzez usługi, poprawiając relacje z klientami.
- Integrować strategię usług ze strategią biznesową i potrzebami klientów.
- Mierzyć, monitorować i optymalizować usługi IT oraz wydajność dostawców usług oraz redukować koszty.
- Zarządzać inwestycjami IT oraz budżetem, ryzykiem, wiedzą, zdolnościami i zasobami, by dostarczać usługi efektywnie i wydajnie.
- Umożliwiać adaptowanie standardowego podejścia do zarządzania usługami w całej firmie.
- Zmieniać kulturę organizacyjną by wspierała osiągnięcie trwałego sukcesu.
Adresaci szkolenia
Szkolenie kierowane jest do osób które:
- Potrzebują podstawowego zrozumienia frameworku ITIL®.
- Potrzebują zrozumienia w jaki sposób ITIL® może być wykorzystywany do usprawnienia zarządzania usługami IT w organizacji.
Profesjonalistów IT i innych osób pracujących w organizacji, którzy zajmowali się wdrażaniem ITIL® i potrzebują informacji na temat ciągłego doskonalenia usług.
Harmonogram
- Wprowadzenie do metodyki.
- Zarządzanie usługami.
- Najlepsze praktyki.
- Cykl życia usług.
- Rodzaje usług.
- Kluczowe role.
- Procesy ITIL®.
- Strategia usług.
- Projektowanie usług.
- Przekazanie usług.
- Eksploatacja usług.
- Ustawiczne doskonalenie usług.
- Omówienie próbnych pytań egzaminacyjnych.
- Egzamin ITIL® Foundation (60 min).
Egzamin
Egzamin trwa 60 minut. Odbywa się przy zamkniętych książkach (nie można korzystać z jakichkolwiek pomocy dydaktycznych). Polega na udzieleniu odpowiedzi na 40 pytań poprzez wybór jednej z czterech propozycji odpowiedzi.
Egzamin zalicza co najmniej 26 poprawnych odpowiedzi.
Egzamin można zdawać w języku polskim oraz w języku angielskim.
Po zdaniu egzaminu uzyskanie międzynarodowego certyfikatu z zarządzania usługami ITIL® na poziomie Foundation.