ITIL4® Foundation – akredytowane szkolenie z egzaminem
Kategoria: Szkolenia Akredytowane
Dostępne terminy
brak terminuITIL4® jest źródłem najlepszej praktyki w zarządzaniu usługami. Wdrażany z sukcesem na całym świecie od ponad 20 lat. W ciągu tego czasu ewoluował, od wyspecjalizowanego zestawu tematów związanych z zarządzaniem usługami, do frameworku opartego na procesie, który obejmuje szerszy, całościowy cykl życia usługi.
Poziom Foundation jest wstępnym poziomem certyfikacji ITIL4®, który oferuje podstawową znajomość kluczowych elementów, koncepcji i terminologii wykorzystywanych w cyklu życia usługi ITIL4® z uwzględnieniem powiązań pomiędzy etapami cyklu życia usługi, procesami i ich wkładu do praktyk zarządzania usługami.
Trenerzy i prowadzący
O szkoleniu
Korzyści
ITIL® jest skuteczny, ponieważ opisuje praktyki pozwalające organizacjom:
- Dostarczać wartość dla klientów poprzez usługi, poprawiając relacje z klientami.
- Integrować strategię usług ze strategią biznesową i potrzebami klientów.
- Mierzyć, monitorować i optymalizować usługi IT oraz wydajność dostawców usług oraz redukować koszty.
- Zarządzać inwestycjami IT oraz budżetem, ryzykiem, wiedzą, zdolnościami i zasobami, by dostarczać usługi efektywnie i wydajnie.
- Umożliwiać adaptowanie standardowego podejścia do zarządzania usługami w całej firmie.
- Zmieniać kulturę organizacyjną by wspierała osiągnięcie trwałego sukcesu.
Adresaci szkolenia
Szkolenie kierowane jest do osób które:
- Potrzebują podstawowego zrozumienia frameworku ITIL®.
- Potrzebują zrozumienia w jaki sposób ITIL® może być wykorzystywany do usprawnienia zarządzania usługami IT w organizacji.
Profesjonalistów IT i innych osób pracujących w organizacji, którzy zajmowali się wdrażaniem ITIL® i potrzebują informacji na temat ciągłego doskonalenia usług.
Harmonogram
- Wprowadzenie do metodyki.
- Zarządzanie usługami.
- Najlepsze praktyki.
- Cykl życia usług.
- Rodzaje usług.
- Kluczowe role.
- Procesy ITIL®.
- Strategia usług.
- Projektowanie usług.
- Przekazanie usług.
- Eksploatacja usług.
- Ustawiczne doskonalenie usług.
- Omówienie próbnych pytań egzaminacyjnych.
- Egzamin ITIL® Foundation.
Czas trwania
Szkolenie trwa 3 dni – łącznie 24 h szkoleniowe.
Jeden dzień szkoleniowy trwa 8 h i zawiera dwie przerwy 15 min oraz 1 h przerwę na lunch.
Egzamin
Od 1 lutego 2022r. egzaminy są realizowane jedynie w formie online.
Uczestnik otrzymuje Voucher który, po zakończonym szkoleniu, umożliwia zapisanie się na egzamin. Voucher jest ważny przez 6 miesięcy.
Vouchery na egzaminy na poziomie Foundation są udostępniane razem z ebookiem.
Egzamin jest prowadzony online przy użyciu dedykowanej aplikacji ExamShield. Podczas egzaminu jest obecny Proctor – osoba, która obserwuje przebieg egzaminu przez kamerkę. Egzamin odbywa się przy zamkniętych książkach (nie można korzystać z jakichkolwiek pomocy dydaktycznych) – uczestnik ma obowiązek pokazania za pomocą kamerki pomieszczenia, w którym będzie zdawał egzamin.
Egzamin odbywa się przy zamkniętych książkach (nie można korzystać z jakichkolwiek pomocy dydaktycznych). Polega na udzieleniu odpowiedzi na 40 pytań poprzez wybór jednej z czterech propozycji odpowiedzi.
Czas trwania: 60 minut
Próg zaliczeniowy: 26 punktów
Język: polski oraz angielski
Po zdaniu egzaminu uzyskanie międzynarodowego certyfikatu z zarządzania usługami ITIL® na poziomie Foundation.