Akademia Menadżera
Kategoria: Szkolenia managerskie
Dostępne terminy
brak terminuDynamika zmian we współczesnych stylach realizacji procesu zarządzania zmotywowała do stworzenia propozycji dla początkujących oraz doświadczonych menadżerów. Program oprócz klasycznych i sprawdzonych treści łączy nowoczesne elementy wykorzystywane w największych i międzynarodowych biznesach. Technika prowadzenia zajęć kładzie największy nacisk na warsztat przez wspólne działanie uczestników oraz rozpatrywanie indywidualnych przypadków. Po każdym dniu szkoleniowym uczestnik otrzymuje pakiet spersonalizowanych instrukcji i wskazówek mających na celu usprawnienie swoich działań. Formuła Akademii podzielona jest na dwa zjazdy. Daje to możliwość wykorzystania w praktyce zdobytych narzędzi. Drugi zjazd to szlifowanie kompetencji kluczowych dla menagera ale również możliwość konsultacji z wdrożenia.
Przed szkoleniem każdy z uczestników ma za zadanie wypełnienie ankiety określającej oczekiwania. Jej celem jest posługiwanie się na zajęciach przykładami z jakimi spotykają się w co dziennej pracy.
O szkoleniu
Korzyści
- Poznanie nowoczesnych metod przewodzenia w zespole i budowaniu pozycji poprzez wiarygodną komunikacje.
- Poznanie zasad efektywnej pracy w zespole i podziału ról w grupie z uwzględnieniem mocnych stron.
- Wypracowanie odpowiedniego stylu zarządzania wpływającego na rozwój firmy.
- Zwiększenie efektywności kierowania zespołem , co pozwoli na osiągniecie celów wyznaczonych przez firmę archiwizacji.
- Poznanie rozpoznawani własnego potencjału i identyfikowanie barier osobistych oraz stosowania w praktyce zasad skutecznego działania.
- Nabycie umiejętności kierowania emocjami i w trakcie trudnej rozmowy.
- Umiejętność wykorzystywania sztywnych i elastycznych metod zarządczych.
- Skuteczne delegowanie i egzekwowanie zadań i poleceń.
- Zwiększenie wiarygodności podczas prezentowaniu na spotkaniach biznesowych.
- Opanowanie technik skutecznej prezentacji.
Adresaci szkolenia
- Prezesi i dyrektorzy generalni.
- Kierownicy działów i zespołów.
- Liderzy zmiany.
- Brygadziści.
- Project Managerowie.
Harmonogram
Dzień 1 – Lider, Budowanie Autorytetu, Jak być dobrym Menadżerem, zarządzanie sobą:
Moduł 1 Lider, Budowanie Autorytetu
- Role, funkcje i umiejętności lidera.
- Stworzenie wizerunku efektywnego lidera.
- Zarządzanie, a przywództwo – różnice między tymi podejściami..
- Stworzenie wizerunku efektywnego lidera.
- Stworzenie indywidualnego planu rozwoju.
- Prowadzenie zebrań.
Moduł 2 Jak być dobrym Menadżerem, zarządzanie sobą
- Techniki zarządzania czasem.
- Zarządzanie sobą w czasie jako element koncentracji i mobilizacji.
- Proces wytyczania celów i priorytetów.
- Model Johari’ego.
- Diagnoza automotywacji.
- Inteligencja interpersonalna, czyli jak dobrze radzisz sobie w kontaktach z innymi.
Dzień 2 – Zadania Menadżera – główne zadania – planowanie, wyznaczanie celów, realizowanie:
- Organizowanie i przydzielanie pracy.
- Delegowanie zadań.
- Wdrażanie systemów ocen pracowniczych.
- Motywowanie i wspieranie pracowników w rozwoju (system nagradzania, szkolenia).
- Kontrolowanie postępów w pracy.
- Reprezentowanie firmy na zewnątrz.
- Przewodzenie zespołowi.
- Pomoc w rozwiązywaniu konfliktów pracowniczych.
- Informowanie o działaniach w firmie..
Dzień 3 – Budowanie zespołu oraz zarządzanie zespołem:
- Umiejętność rozróżnienia charakterów pracowników (różnice pomiędzy wykonawcą a rozwojowcem).
- Narzędzia badania osobowości.
- Różnorodność w zespole.
- Zarzadzanie różnorodnością.
- Czerpanie przyjemności z pracy – motywacje pozafinansowe pracowników.
- Wypalenie zawodowe.
- Prace z wartościami.
Dzień 4 – Autoprezentacja, radzenie sobie ze stresem na stanowisku managera:
- Autoprezentacja jako kreowanie własnego ja.
- Elementy autoprezentacji.
- Funkcje (motywy) autoprezentacji.
- Pierwsze wrażenie (efekt aureoli).
- Wygłaszanie mów motywacyjnych.
- Wygłaszanie expose lidera.
- Stosowanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej.